Powiat Wągrowiecki

Menu

Treść

Znaj swoje prawa przy zmianie sprzedawcy prądu

Prawo konsumenta do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej czy gazu jest od kilku lat ważnym elementem wzmacniania konkurencyjności na tych rynkach. Niestety nie wszystkie oferty są dla konsumenta korzystne i nie wszystkie są przedstawiane w uczciwy sposób.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu, w związku z napływającymi od konsumentów sygnałami, apeluje do odbiorców, żeby dokładnie czytali umowy przed ich podpisaniem. Oprócz ceny usługi, zwracajmy uwagę na jaki okres zawierana jest umowa, czy jest automatycznie przedłużana, czy nie ma zapisów np. o dodatkowych opłatach lub karach. Należy pamiętać również, że od niekorzystnej umowy można odstąpić. Konsument ma na to 14 dni od dnia jej zawarcia, ale tylko, gdy umowa została podpisana poza lokalem firmy.

Pamiętaj! Przed podpisaniem umowy powinieneś:

  • upewnić się, że osoba składająca ofertę jest rzeczywiście przedstawicielem przedsiębiorstwa energetycznego, za którego się podaje. Możesz poprosić o okazanie legitymacji służbowej bądź identyfikatora lub upoważnienia;
  • przed podpisaniem umowy sprzedaży energii należy dokładnie zapoznać się z jej treścią, sprawdzając m.in. nazwę dostawcy w tym jego logo, określone w umowie opłaty, okres obowiązywania umowy, warunki jej rozwiązania;
  • nie należy ulegać presji przedstawiciela handlowego czy kuriera, w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania; odbiorca nie powinien podpisywać umowy tylko na podstawie zapewnienia ze strony przedstawiciela handlowego, że ten dokładnie przedstawił ofertę;
  • dopilnować, abyś po jej zawarciu otrzymał egzemplarz podpisanej umowy wraz ze wszystkimi jej załącznikami;
  • jeśli masz wątpliwości co do treści umowy poproś przedstawiciela handlowego o pozostawienie jej egzemplarza oraz telefonu kontaktowego celem skonsultowania jej z najbliższymi. Niechęć przedstawiciela handlowego do postępowania w opisany wyżej sposób może być sygnałem o nieuczciwej ofercie z jego strony.

Dodatkowych informacji na temat m.in. umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela w Starostwie Powiatowym w Wągrowcu, ul. Kościuszki 15 pokój nr 7 (parter), mailowo pod adresem rzecznikkonsumenta@wagrowiec.pl oraz telefonicznie pod numerem (67)26-80-516.

    [treść archiwalna]

« wstecz

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka:

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Newsletter

Stopka

Projekt i wykonanie: extranet

Licencja: CC BY 3.0

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.