Zgłaszanie pustostanów
Od 1 grudnia 2022 roku wdrożony został "System Informacyjny o Dostępie do usług Stacjonarnego Internetu Szerokopasmowego". Jest on dostępny pod adresem internet.gov.pl.
W systemie tym istnieje możliwość zgłaszania pustostanów. Zgodnie z pismem Sekretarza Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Janusza Cieszyńskiego zgłoszenia pustostanów, dokonywane przez instytucje jak i samych obywateli, umożliwią prawidłowe zaplanowanie interwencji publicznych na projekty budowy sieci szerokopasmowych. Dzięki wiedzy w jakich budynkach nie znajdują się potencjalni użytkownicy końcowi usług dostępu do internetu będzie możliwość przeznaczenia zaoszczędzonych środków na dofinansowanie budowy dostępu do internetu w innych lokalizacjach.
Zgłoszone dane za pomocą strony internet.gov.pl będą widoczne jedynie dla ministra właściwego ds.. informatyzacji, Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz przedsiębiorców telekomunikacyjnych planujących budowę sieci szerokopasmowych.
Definicja pustostanu zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 15 września 2022 o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych: Pustostan to niezamieszkały lub nieużytkowany na cele prowadzenia działalności gospodarczej lub rolniczej albo z zakresu działów specjalnych produkcji rolnej, lub na cele publiczne budynek, który:
1. nie spełnia wymogów określonych w przepisach w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, w zakresie pomieszczeń przeznaczonych na pobyt stały lub czasowy ludzi, wydanych na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 oraz z 2022 r. poz. 88), lub
2. został wyłączony w całości z użytkowania z uwagi na zły stan techniczny, lub
3. jest przewidziany do rozbiórki.
Zdjęcie ilustracyjne - aktualności - fot. pixabay. com
Metryka
- Treść archiwalna tak