Powiatowy Rzecznik Konsumenta informuje
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu informuje, że w dniu 15 lipca 2020 roku ruszyła ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK.
Ma ona zwrócić uwagę społeczeństwa na nasilone zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi i oszustwami w związku z obecną, wyjątkową sytuacją. Ze skarg konsumentów wynika, że do wielu osób kierowane są oferty alternatywnych inwestycji finansowych, które fałszywie obiecują szybki, pewny i wysoki zysk bez ryzyka. Konsumenci namawiani są także na produkty lub usługi, które fałszywie obiecują ochronę zdrowia lub leczenie.
Nie chcesz dać się oszukać i stracić pieniędzy? Oto jak się możesz przed tym ochronić:
- Dokładnie sprawdzaj oferty ― zwłaszcza te pochodzące od nieznanych ci osób czy organizacji.
- Nie wierz w szybki, pewny i wysoki zysk bez ryzyka!
- Nie ulegaj presji dokonania natychmiastowych przelewów, szczególnie na nieznane ci konta.
- Sprawdzaj reklamy, które pojawiają się, gdy korzystasz z mediów społecznościowych ― czasem są powiązane z odpłatnymi usługami i zapraszaniem twoich znajomych do projektów biznesowych, które w rzeczywistości są piramidami finansowymi.
- Piramidy finansowe mają kamuflaż ― neutralne albo pozytywnie wyglądające strony www, promujące np. przedsięwzięcia biznesowe, darmowe szkolenia online, inicjatywy społeczne.
- Rzetelny sprzedawca podaje na stronie internetowej dane swojej firmy ― jeśli ich tam nie ma, nie ufaj mu.
- Bądź czujny na oferty sprzedawców, którzy chcą przyjść do twojego domu i przedstawić Ci jakiś produkt lub urządzenie.
- Uważaj, jeśli ktoś dzwoni do ciebie z ofertą tajemniczego, leczniczego produktu lub urządzenia ― to pewnie dobrze przygotowany manipulator, który sprzeda ci coś bezwartościowego.
- Czytaj dokumenty, które podpisujesz.
- Daj sobie czas na decyzję ― jeśli ktoś każe ci ją podjąć natychmiast, bo okazja się nie powtórzy, najprawdopodobniej chce cię oszukać.
- Pytaj o zdanie lub opinię swoich znajomych lub najbliższych.
- Jeśli podejrzewasz oszustwo, zgłoś sprawę policji.
Spot – Sprawdzaj, czytaj, pytaj! – Finanse: https://vimeo.com/438185220
Spot – Sprawdzaj, czytaj, pytaj! – Produkty: https://vimeo.com/438185279
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu przyłącza się do kampanii.
W przypadku wątpliwości lub problemów przypominamy, że biuro Powiatowego Rzecznika w Wągrowcu czynne jest w poniedziałki od 8:00 do 15:00 oraz od wtorku do piątku od 7:30 do 14:00. Istnieje także możliwość uzyskania porady w sprawach konsumenckich telefonicznie pod numerem (67)2680516 lub e-mailowo rzecznikkonsumenta@wagrowiec.pl