Powiatowy Rzecznik Konsumenta informuje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu informuje, że w dniu 15 lipca 2020 roku ruszyła ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK.

Ma ona zwrócić uwagę społeczeństwa na nasilone zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi i oszustwami w związku z obecną, wyjątkową sytuacją. Ze skarg konsumentów wynika, że do wielu osób kierowane są oferty alternatywnych inwestycji finansowych, które fałszywie obiecują szybki, pewny i wysoki zysk bez ryzyka. Konsumenci namawiani są także na produkty lub usługi, które fałszywie obiecują ochronę zdrowia lub leczenie.

Nie chcesz dać się oszukać i stracić pieniędzy? Oto jak się możesz przed tym ochronić:

  • Dokładnie sprawdzaj oferty zwłaszcza te pochodzące od nieznanych ci osób czy organizacji.
  • Nie wierz w szybki, pewny i wysoki zysk bez ryzyka!
  • Nie ulegaj presji dokonania natychmiastowych przelewów, szczególnie na nieznane ci konta.
  • Sprawdzaj reklamy, które pojawiają się, gdy korzystasz z mediów społecznościowych czasem są powiązane z odpłatnymi usługami i zapraszaniem twoich znajomych do projektów biznesowych, które w rzeczywistości są piramidami finansowymi.
  • Piramidy finansowe mają kamuflaż neutralne albo pozytywnie wyglądające strony www, promujące np. przedsięwzięcia biznesowe, darmowe szkolenia online, inicjatywy społeczne.
  • Rzetelny sprzedawca podaje na stronie internetowej dane swojej firmy jeśli ich tam nie ma, nie ufaj mu.
  • Bądź czujny na oferty sprzedawców, którzy chcą przyjść do twojego domu i przedstawić Ci jakiś produkt lub urządzenie.
  • Uważaj, jeśli ktoś dzwoni do ciebie z ofertą tajemniczego, leczniczego produktu lub urządzenia to pewnie dobrze przygotowany manipulator, który sprzeda ci coś bezwartościowego.
  • Czytaj dokumenty, które podpisujesz.
  • Daj sobie czas na decyzję jeśli ktoś każe ci ją podjąć natychmiast, bo okazja się nie powtórzy, najprawdopodobniej chce cię oszukać.
  • Pytaj o zdanie lub opinię swoich znajomych lub najbliższych.
  • Jeśli podejrzewasz oszustwo, zgłoś sprawę policji.

Spot  – Sprawdzaj, czytaj, pytaj! – Finanse: https://vimeo.com/438185220

Spot – Sprawdzaj, czytaj, pytaj! – Produkty: https://vimeo.com/438185279

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu przyłącza się do kampanii.

W przypadku wątpliwości lub problemów przypominamy, że biuro Powiatowego Rzecznika w Wągrowcu czynne jest w poniedziałki od 8:00 do 15:00 oraz od wtorku do piątku od 7:30 do 14:00. Istnieje także możliwość uzyskania porady w sprawach konsumenckich telefonicznie pod numerem (67)2680516 lub e-mailowo rzecznikkonsumenta@wagrowiec.pl 

« wstecz

[obiekt mapy] Starostwo Powiatowe w Wągrowcu - lokalizacja

Dane teleadresowe

Dane kontaktowe

Starostwo Powiatowe
ul. Kościuszki 15
62-100 Wągrowiec

tel. +48 67 268 05 00
fax +48 67 262 78 88