Powiatowy Rzecznik Konsumentów na spotkaniu z uczniami ZS nr 1
Rola Rzecznika Konsumentów nie ogranicza się tylko i wyłącznie do interwencji i pomocy w momencie, gdy pojawiają się problemy. Istotnym elementem pracy Rzecznika jest również prowadzenie edukacji konsumenckiej.
W dniach 17 i 18 kwietnia 2023 roku Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu Katarzyna Kubacka miała przyjemność spotkać się z uczniami klasy II Technik żywienia i usług gastronomicznych oraz klasy II Technik mechatronik z Zespołu Szkół nr 1 w Wągrowcu. Celem tego rodzaju spotkań jest kształtowanie świadomości konsumenckiej młodzieży i pogłębianie ich wiedzy o prawach obowiązujących na dzisiejszym rynku, co daje możliwość umiejętnego korzystania z nich i pomaga w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych.
Podczas spotkań Pani Rzecznik przedstawiła uczniom prawa konsumentów dotyczące reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową i gwarancji. Poruszone zostały również kwestie odstąpień od umów zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość.