Rekompensaty dla klientów Fortum Marketing and Sales - decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Spółka Fortum Marketing and Sales Polska (dawniej Duon Marketing and Trading) z Gdańska to sprzedawca energii elektrycznej i gazu. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierały liczne skargi konsumentów na prowadzoną przez jej przedstawicieli sprzedaż w ich domach, czyli poza lokalem przedsiębiorstwa.

W lutym 2020 r. Prezes UOKiK wszczął postępowanie i postawił Fortum Marketing and Sales Polska (FMSP) zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów tj.:

-podszywania się pod innych dostawców prądu i gazu,

-zatajania ważnych informacji kontraktowych,

-wprowadzania w błąd co do wysokości rachunków,

-utrudniania odstąpienia od umowy,

-niewydawania konsumentom egzemplarza umowy.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów decyzją nr DOZIK-1.610.1.2020 z dnia 14.06.2021r.  nakazał Fortum Marketing and Sales Polska (wcześniej: Duon Marketing and Trading) usunąć skutki swych działań, wypłacając rekompensaty konsumentom, którzy zostali dotknięci jej praktyką.

Zgodnie z wydaną decyzją Prezesa UOKiK, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu informuje, że każdy konsument, który złożył do Fortum skargę nie później niż rok po zawarciu umowy poza lokalem (między 1 listopada 2016 r. a 14 czerwca 2021 r.), dostanie 49 zł rekompensaty. Fortum umorzy lub zwróci takim osobom wszelkie opłaty związane z rozwiązaniem przez nich umowy przed terminem. Tym, którzy umów nie rozwiązali, Fortum umożliwi wypowiedzenie ich bez ponoszenia kosztów. Klientom, którzy skarżyli się na wprowadzenie w błąd co do warunków promocji, spółka skoryguje rachunki tak, by uwzględniały obiecane rabaty, i wypłaci nadpłatę.

Spółka na realizację powyższych zobowiązań nałożonych decyzją ma 6 miesięcy.

Pełna treść decyzji dostępna pod poniższych linkiem: https://decyzje.uokik.gov.pl/bp/dec_prDOZIK-1.610.1.2020ez.nsf

W sprawach konsumenckich, pomocy szukaj w biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wągrowcu, Starostwo Powiatowe w Wągrowcu ul. Kościuszki 15, tel. (67)26-80-516, email: rzecznikkonsumenta@wagrowiec.pl

« wstecz

[obiekt mapy] Starostwo Powiatowe w Wągrowcu - lokalizacja

Dane teleadresowe

Dane kontaktowe

Starostwo Powiatowe
ul. Kościuszki 15
62-100 Wągrowiec

tel. +48 67 268 05 00
fax +48 67 262 78 88