Rekompensaty dla klientów Fortum Marketing and Sales - decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Spółka Fortum Marketing and Sales Polska (dawniej Duon Marketing and Trading) z Gdańska to sprzedawca energii elektrycznej i gazu. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierały liczne skargi konsumentów na prowadzoną przez jej przedstawicieli sprzedaż w ich domach, czyli poza lokalem przedsiębiorstwa.
W lutym 2020 r. Prezes UOKiK wszczął postępowanie i postawił Fortum Marketing and Sales Polska (FMSP) zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów tj.:
-podszywania się pod innych dostawców prądu i gazu,
-zatajania ważnych informacji kontraktowych,
-wprowadzania w błąd co do wysokości rachunków,
-utrudniania odstąpienia od umowy,
-niewydawania konsumentom egzemplarza umowy.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów decyzją nr DOZIK-1.610.1.2020 z dnia 14.06.2021r. nakazał Fortum Marketing and Sales Polska (wcześniej: Duon Marketing and Trading) usunąć skutki swych działań, wypłacając rekompensaty konsumentom, którzy zostali dotknięci jej praktyką.
Zgodnie z wydaną decyzją Prezesa UOKiK, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu informuje, że każdy konsument, który złożył do Fortum skargę nie później niż rok po zawarciu umowy poza lokalem (między 1 listopada 2016 r. a 14 czerwca 2021 r.), dostanie 49 zł rekompensaty. Fortum umorzy lub zwróci takim osobom wszelkie opłaty związane z rozwiązaniem przez nich umowy przed terminem. Tym, którzy umów nie rozwiązali, Fortum umożliwi wypowiedzenie ich bez ponoszenia kosztów. Klientom, którzy skarżyli się na wprowadzenie w błąd co do warunków promocji, spółka skoryguje rachunki tak, by uwzględniały obiecane rabaty, i wypłaci nadpłatę.
Spółka na realizację powyższych zobowiązań nałożonych decyzją ma 6 miesięcy.
Pełna treść decyzji dostępna pod poniższych linkiem: https://decyzje.uokik.gov.pl/bp/dec_prDOZIK-1.610.1.2020ez.nsf
W sprawach konsumenckich, pomocy szukaj w biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wągrowcu, Starostwo Powiatowe w Wągrowcu ul. Kościuszki 15, tel. (67)26-80-516, email: rzecznikkonsumenta@wagrowiec.pl