Jak bezpiecznie korzystać z programu „Czyste Powietrze”? – poradniki dla konsumentów
W związku z coraz częstszymi zgłoszeniami od konsumentów dotyczącymi nieuczciwych firm oferujących zakup i montaż pomp ciepła, pieców na pellet czy instalacji fotowoltaicznych - a także problemów związanych z pomocą w uzyskaniu dofinansowania w ramach rządowego programu „Czyste Powietrze” - Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu serdecznie zachęca do zapoznania się z kompleksowymi materiałami informacyjnymi przygotowanymi przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).
W tych publikacjach znajdą Państwo m.in.:
- praktyczne wskazówki dotyczące rozpoznawania nieuczciwych wykonawców,
- informacje o prawach konsumenta w kontekście umów i wykonawstwa,
- instrukcje dotyczące procedur składania skarg i reklamacji,
- zasady korzystania z programu „Czyste Powietrze”, w tym zaktualizowane wytyczne obowiązujące od 31 marca 2025 r.
Zalecamy skorzystanie z poniższych materiałów:
- „Poradnik dla poszkodowanych” — pomoc konsumentom, którzy mieli doświadczenia z niewłaściwym wykonawstwem https://czystepowietrze.gov.pl/do-pobrania/poradniki-dla-beneficjenta/poradnik-dla-poszkodowanych
- „Podręcznik nowego programu Czyste Powietrze” — wersja obowiązująca od 31 marca 2025 r. https://czystepowietrze.gov.pl/do-pobrania/poradniki-dla-beneficjenta/podrecznik-nowego-programu-czyste-powietrze-obowiazujacego-od-31-marca-2025-r
Dzięki temu będą Państwo lepiej przygotowani do oceny ofert, świadomi swoich praw i procedur postępowania w razie problemów.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu udziela porad i informacji konsumentom zamieszkującym na terenie powiatu wągrowieckiego w Starostwie Powiatowym w Wągrowcu przy ul. Kościuszki 15. Istnieje także możliwość uzyskania porady w sprawach konsumenckich telefonicznie pod numerem (67) 26-80-516 lub e-mailowo rzecznikkonsumenta@wagrowiec.pl .