Usuwanie azbestu z terenu Powiatu Wągrowieckiego w latach 2025 i 2026
Zarząd Powiatu Wągrowieckiego ogłasza nabór wniosków na udział w przedsięwzięciu pn. „Usuwanie azbestu z terenu Powiatu Wągrowieckiego w latach 2025 i 2026.”
Nabór wniosków rozpoczyna się w poniedziałek 16 czerwca 2025 r. i potrwa do wyczerpania przeznaczonych w budżecie powiatu środków na realizację przedsięwzięcia.
Środki na dofinansowanie pochodzą z budżetu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Przedmiotem dotacji jest:
Odbiór przygotowanego do transportu azbestu, transport i unieszkodliwianie tych wyrobów na składowisku posiadającym odpowiednie zezwolenia z nieruchomości znajdujących się na terenie powiatu wągrowieckiego.
Nieruchomość, z której ma zostać usunięty azbest, musi być ujęta w rejestrze wyrobów zawierających azbest danej gminy oraz w Bazie Azbestowej zamieszczonej na stronie https://bazaazbestowa.gov.pl/pl .
OSTATECZNYMI ODBIORCAMI KORZYŚCI PRZEDSIĘWZIĘCIA SĄ:
lokalni mieszkańcy – właściciele i posiadacze nieruchomości zlokalizowanych na terenie powiatu wągrowieckiego oraz rolnicy z wyłączeniem beneficjentów działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności pn. „Inwestycje na rzecz dywersyfikacji i skracania łańcucha dostaw produktów rolnych i spożywczych oraz budowy odporności podmiotów uczestniczących w łańcuchu.
Likwidację wyrobów zawierających azbest organizuje Powiat Wągrowiecki, który wybiera wykonawcę prac związanych z odbieraniem, transportem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest.
Finansowanie niniejszego przedsięwzięcia wynosi 100 % wartości usług brutto na każdy złożony wniosek.
Wnioskodawca w trakcie ogłoszonego naboru może złożyć tylko jeden wniosek. Finansowanie nie obejmuje demontażu wyrobów zawierających azbest oraz pokrycia kosztów związanych z zakupem i montażem wyrobów zastępujących wyroby z azbestu.
Do realizacji przedsięwzięcia zostaną zakwalifikowane nieruchomości na których zlokalizowany jest azbest, na podstawie pisemnego kompletnego wniosku złożonego w Starostwie Powiatowym w Wągrowcu, ul. Kościuszki 15, 62-100 Wągrowiec, na obowiązującym formularzu (zał. nr 1 do Regulaminu). Wnioski można składać również w formie dokumentu elektronicznego, przesłanego na elektroniczną skrzynkę podawczą (e-doręczenia) Starostwa Powiatowego w Wągrowcu na adres: AE:PL-64638-74667-VHIFS-24 lub przez ePUAP na adres: /hul36u9k7f/SkrytkaESP. Wniosek oraz załączniki składane w formie elektronicznej należy opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
Wnioski realizowane będą według kolejności ich wpływu do urzędu, do wyczerpania przeznaczonych w budżecie powiatu środków.
Obsługę administracyjną prowadzi Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.
Tel. 67 26 80 537, 67 26 80 536
Wykaz dokumentów:
1. Regulamin,
2. Wniosek– załącznik nr 1 do Regulaminu,
3. Formularz dotyczący pomocy de minimis w rolnictwie (dla osób prowadzących działalność związaną z sektorem produkcji rolnej) – załącznik nr 2 do Regulaminu,
4. Poświadczenie gminy o ujęciu obiektu budowlanego w rejestrze wyrobów zawierających azbest – załącznik nr 3 do Regulaminu.