Aktualności

Stronicowanie

  • Razem dla rozwoju

    Razem dla rozwoju

    2020.11.19

    Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zakwalifikowało partnerstwo „Razem dla rozwoju” do udziału w projekcie Pilotaż Centrum Wsparcia Doradczego. Partnerstwo to zawarte zostało 21 września br. przez: Powiat Wągrowiecki, Gminę Damasławek, Gminę Wapno, Miasto i Gminę Janowiec Wielkopolski oraz Miasto i Gminę Kcynia.

     

  • Pracownia endoskopii przewodu pokarmowego wyposażona w nowy sprzęt

    Pracownia endoskopii przewodu pokarmowego wyposażona w nowy sprzęt

    2020.12.02

    Badania endoskopowe to aktualnie standard w diagnostyce najbardziej rozpowszechnionych schorzeń przewodu pokarmowego (zapalnych, autoimmunologicznych, nowotworowych). Zasadnicze znaczenie dla oceny stanu badanych struktur anatomicznych ma stopień zaawansowania technicznego używanego w tym celu sprzętu, co bezpośrednio rzutuje na dokładność uzyskanych wyników.

     

  • NOWY RADIOWÓZ I SPRZĘT DLA WĄGROWIECKICH POLICJANTÓW

    NOWY RADIOWÓZ I SPRZĘT DLA WĄGROWIECKICH POLICJANTÓW

    2020.12.01

    Niezawodny i dobrej jakości sprzęt wpływa na warunki pełnionej służby. W tym roku wsparcie samorządów powiatu wągrowieckiego w dużej mierze pozwoliło na dosprzętowienie funkcjonariuszy wykonujących swoje obowiązki w strukturach Wydziału Kryminalnego. Powiat Wągrowiecki dofinansował zakup radiowozu nieoznakowanego kwotą 50 tys. zł.

  • Grant w wysokości 356 tys. dla powiatu

    Grant w wysokości 356 tys. dla powiatu

    2020.11.27
    Powiat wągrowiecki w ramach umowy nr 345/2020 na realizację wsparcia w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w ramach projektu „STOP COVID-19. Bezpieczne systemy społeczne w Wielkopolsce” pozyskał grant w wysokości 356.079,60 zł. Zostanie on przeznaczony na wsparcie powiatowych jednostek pomocy społecznej, pieczy zastępczej oraz reintegracji osób niepełnosprawnych.
     
    Pracownicy etatowi i nieetatowi Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wągrowcu (w tym również rodziny zastępcze zawodowe oraz prowadzący rodzinne domy dziecka), Ośrodka Interwencji Kryzysowej, Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności, Warsztatu Terapii Zajęciowej im. Ks. Prałata Heliodora Grabiasa w Wągrowcu oraz Warsztatu Terapii Zajęciowej im. Jana Pawła II w Gołańczy, wykonujący pracę w bezpośrednim kontakcie z osobami/klientami pomocy społecznej, integracji społecznej/pieczy zastępczej w okresie od czerwca do listopada 2020 roku otrzymają dodatki/dopłaty do wynagrodzeń. Dodatkowo pracownicy PCPR zostaną doposażeni w środki ochrony indywidualnej oraz sprzęt niezbędny do zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania Covid19. W ramach grantu sfinansowane zostanie również wsparcie psychologiczne, które jest dostępne w Centrum dla pracowników powiatowych i gminnych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, pieczy zastępczej oraz wspierających osoby niepełnosprawne.
    Blisko 40.000 zł, stanowiących 10% udział własny w realizacji zadania zostało zabezpieczone w środkach własnych powiatu wągrowieckiego.
  • Black Friday, Cyber Monday - nie daj się oszukać

    Black Friday, Cyber Monday - nie daj się oszukać

    2020.11.27
    Przed nami Black Friday - święto wyprzedaży. Przedsiębiorcy jednak już od kilku tygodni kuszą konsumentów różnymi ofertami. W tym roku Black Friday nie będzie miał takiego rozmachu jak w poprzednich latach, bo większość sklepów w galeriach handlowych nadal będzie zamknięta ze względu na obostrzenia związane z COVID-19. Już jutro centra handlowe zostaną ponownie otwarte, w ścisłym reżimie sanitarnym i z wieloma ograniczeniami. Akcja wielkich wyprzedaży przeniesie się więc w dużej mierze do internetu. Okazją będzie Cyber Monday – internetowy odpowiednik Black Friday. W wielu e-sklepach również czekają na nas zniżki, rabaty i promocje. Nie dajmy jednak się oszukać.
     
    Nadużycia związane z Black Friday i Cyber Monday
     
    Co roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje skargi dotyczące promocji, wyprzedaży i specjalnych okazji. Stanowią one ok. 10 proc. wszystkich zgłaszanych nieprawidłowości. Z jakimi problemami najczęściej mierzą się konsumenci?
    • Żonglerka cenami – czyli stwarzanie pozoru, że promocja jest atrakcyjna poprzez podnoszenie cen kilka dni wcześniej, by tuż przed słynnym świętem zakupowym je obniżyć.
    • Promocyjne „przynęty” – czyli zachęcanie rzekomo wysoką obniżką do zakupu różnych artykułów, podczas gdy w rzeczywistości promocja dotyczy jedynie wybranych produktów. Klient widzi informację „drugi produkt za -50%”, po czym okazuje się, że chodzi wyłącznie o towary konkretnej marki a nie cały asortyment sklepu.
    • Niejasne naliczanie rabatów – zamiast deklarowanej wysokiej obniżki ceny, klient otrzymuje mniejszy upust.
    • Anulowanie opłaconych zamówień – najczęściej z powodu „błędu systemu”.
     
    Prawa konsumenta podczas e-zakupów
     
    Masz prawo do reklamacji na takich samych zasadach jak przy zakupach zrobionych w sklepie stacjonarnym. Jeżeli produkt w ciągu dwóch lat od daty wydania towaru okazał się wadliwy - zwróć się czym prędzej do sprzedawcy. Możesz żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny, a jeśli wada jest istotna – zwrotu pieniędzy.
    Produkt kupiony przez internet możesz zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Musisz tylko wypełnić i odesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Sprzedawcy internetowi powinni udostępniać wzór takiego oświadczenia. Możesz również napisać je samodzielnie i wysłać np. e-mailem. Jeżeli nie zostałeś poinformowany o prawie do odstąpienia, termin ten wydłuża się do 12 miesięcy. Przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić ci wszystkie dokonane płatności, w tym koszty dostawy (najtańszego sposobu, jaki oferuje). Kupujesz w sklepie stacjonarnym? Zwrot będzie zależał od dobrej woli sprzedawcy.
    nie wszystkie produkty kupione w sieci będziesz mógł oddać, korzystając z prawa do odstąpienia od umowy. Ograniczenia dotyczą np.:
    • artykułów o krótkim terminie przydatności do użycia, np. owoców, serów
    • rzeczy wyprodukowanych na specjalne zamówienie klienta, np. biżuterii z grawerem,
    • płyt z filmami, muzyką lub programami komputerowymi, których zapieczętowane opakowanie otworzyłeś po dostarczeniu,
    • biletów na koncerty czy wydarzenia sportowe.
     
    Black Friday i Cyber Monday to okazje nie tylko do zakupów w Polsce, ale i poza nią. Przypominamy, że prawa e-konsumenta są w całej UE jednolite. Problemy z dochodzeniem roszczeń mogą się natomiast pojawić przy zakupach poza Unią, np. w krajach azjatyckich.
     
    Jak wyjść cało z szału zakupów i wyprzedaży?
    • Porównaj cenę w wiarygodnych porównywarkach i wybierz sklep, który oferuje najlepsze okazje. Niektóre porównywarki oferują też sprawdzenie historii cen, dzięki którym możesz ocenić, czy promocja jest faktycznie korzystna.
    • Sprawdź opinie o produkcie na niezależnych portalach, ponieważ zdarza się, że sklep usuwa niekorzystne komentarze z własnej strony.
    • Zwróć także uwagę na cechy charakterystyczne produktu, bo w dzień masowych wyprzedaży łatwo nabrać się na przykład na produkty łudząco podobne do znanej marki lub podrobione.
    • Uważaj na reklamy i zawarte w nich informacje, szczególnie te wyglądające na nieformalne, które otrzymujesz w mediach społecznościowych – mogą pochodzić od oszustów.
    • Sprawdź tożsamość sprzedawcy i możliwość kontaktu z nim. Nie kupuj, jeżeli na stronie nie ma takich danych. Taki sklep może należeć do oszusta, który nie wysyła opłaconych zamówień albo nielegalnie oferuje produkty np. gry lub oprogramowanie.
    • Zwróć uwagę na to: kiedy przedsiębiorca powstał, ile otrzymał pozytywnych opinii i czego one dotyczą oraz kiedy były dodane.
    • Upewnij się, że przedsiębiorca działa z Polski lub innego kraju UE – Twoje prawa są wówczas dużo mocniej chronione.
    • Zweryfikuj okres zwrotu, oferowany przez sprzedającego – co do zasady jest to 14 dni, jednak może on zaoferować dłuższy czas, np. 30 lub 100 dni. To ważny aspekt zwłaszcza, jeśli dokonujemy zakupu z myślą o zbliżających się świętach.
    • Płać kartą kredytową. Ułatwi to odzyskanie pieniędzy, jeśli coś pójdzie nie tak. Żeby skorzystać z procedury chargeback złóż reklamację w banku, który wydał kartę kredytową.
    • Jeśli dokonujesz przelewu lub płatności natychmiastowej, dokładnie sprawdź czy nie zostałeś przeniesiony na fikcyjną stronę platformy płatności lub naszego banku.
    • Bądź szczególnie ostrożny przy zakupie dóbr cyfrowych np. programów komputerowych czy gier - mają one często ograniczoną i warunkową możliwość zwrotu. Zwróć uwagę na kwestię płatności za tego typu usługi - często zakup ma charakter quasi abonamentu. Pierwsza płatność jest niska, natomiast za rok czy dwa lata następuje pobranie kolejnych środków.
    • Pamiętaj, że dokonując zakupu na odległość, a takim jest zakup przez internet, masz prawo do 14 dniowego terminu zwrotu lub dłuższego, jeśli takowy zaoferował ci sprzedawca.
    • Pamiętaj również o Twoich pozostałych prawach, w tym wynikających z rękojmi. Przez 2 lata w przypadku wystąpienia wady możesz żądać naprawy lub wymiany produktu, a w niektórych przypadkach także zwrotu pieniędzy.
     
    W przypadku kłopotów z odstąpieniem od umowy czy reklamacją towaru pomocy szukaj w biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wągrowcu, ul. Kościuszki 15, tel. (67)26-80-516, email: rzecznikkonsumenta@wagrowiec.pl
     
    Źródło: uokik.gov.pl

Stronicowanie

[obiekt mapy] Starostwo Powiatowe w Wągrowcu - lokalizacja

Dane teleadresowe

Dane kontaktowe

Starostwo Powiatowe
ul. Kościuszki 15
62-100 Wągrowiec

tel. +48 67 268 05 00
fax +48 67 262 78 88